FANDOM

Historiallinen artikkeli

Tämä artikkeli on historiallinen ja kertoo menneestä tapahtumasta, asiasta tai ominaisuudesta, jota ei enää ole.

Akatemian tarkoitus

Kuuran vartio akatemian tarkoituksena on kehittää vartioston toimintaa, perehdytystä, sekä hyödyntää turvallisuusalan tutkimuksia henkilökunnan perehdytyksessä. Akatemia kehittää Aurinkomaan turvallisuusratkaisuja, sekä kohentaa valtakunnan yleisen turvallisuuden tilaa. Kaarti antaa edistyneempää perehdytystä vartioinnin tehtäviin, sekä kehittää tutkimusta erilaisista turvallisuusongelmista. Perehdytys ja kurssit ovat vapaita minkä tahansa vartioston jatko-perehdytyksen näkökulmasta.

Akatemian koulutus

Akatemia tarjoaa edistyneempää perehdytystä vartijan ammattiin. Koulutus sisältää teoreettista koulutusta kirjallisuuden muodossa, sekä käytännön perehdytystä, mikäli ohjaajia järjestyy. Käytännön perehdytyksen ohjaukseen vaaditaan vankkaa käytännön kokemusta kamppailulajien, taktiikan, strategian tai rikollisuuden torjunnan alueella. Lisäksi käytännön perehdytyksessä hyödynnetään alan eri asiantuntijoita, joille maksetaan luentokohtainen palkkio perehdytyksestä.

Teoreettisessa muodossa koulutus koskee esimerkiksi julkaisuja Vartiointi I, Johtamisesta, sekä Oikeusperiaate. Kaarti toimii teoreettisessa perehdytyksessä yhteistyössä Kuuran yliopiston kanssa.

Kuuran vartioston ja akatemian linna

Vartioston ja akatemian toiminnan tukikohta, Akatemian linna sijaitsee Kuuran läänin linnan vieressä.