FANDOM

Aurinkomaassa on useita eri läänejä, joihin asutus on keskittynyt. Jokaista lääniä hallitsee sen Lääninherra. Monien läänien sisällä on myös pienempiä asutuskeskuksia, kyliä ja kaupunkeja, joilla voi olla omat hallitsijansa, jotka toimivat Lääninherran alaisuudessa. Tähän artikkeliin on listattu Aurinkomaan viralliset läänit.

Roihu

Pääartikkeli: Roihu

Roihun läänillä tarkoitetaan yleensä Roihun pääkaupunkia ja sen alaisuuteen kuuluvia alueita. Toisin kuin muita läänejä, Roihua hallitsee Valtiatar, joka on samalla myös Roihun Lääninherra.

Roihussa sijaitsee monia Aurinkomaan virallisia instituutioita, kuten oikeuslaitos, Aurinkomaan keskuspankki AKP, Rakennusviraston pääkonttori, Aurinkomaan Tiedustelulaitos, vankila sekä mielisairaala. Lisäksi kaupungissa sijaitsee kuuluisa Roihun vartiosto.

Roihussa sijaitsee monia historiallisesti ja kulttuurisesti tärkeitä kohteita, kuten vanhoja rakennuksia Aurinkomaan alkuajoilta sekä erilaisia museoita. Myös Aurinkomaan pääkirjasto sijaitsee Roihussa. Nykyisen kartan Roihu on rakennustyyliltään huomattavasti yhtenäisempi kuin Uuden Roihun aikainen pääkaupunki - keskusta koostuu lähes ainoastaan kivimateriaaleista rakennetuista suurista hallintorakennuksista. Roihun pääelinkeinona toimii kaupankäynti.

Konnanhovin vankilasaari luetaan usein Roihuun kuuluvaksi vaikka se onkin täysin erillään oleva alue.

Virtainmaa (Rauniot)

Pääartikkeli: Virtainmaa

Virtainmaa oli suurikokoinen Aurinkomaan lääni. Lääni oli ollut olemassa nimellä Virtainmaa jo ensimmäisestä kartasta lähtien. Välillä läänin nimi vaihdettiin Tähkävirraksi, mutta sittemmin sillä on tarkoitettu lähinnä läänin suurinta keskusta ja pääkaupunkia, ei niinkään koko lääniä. Virtainmaan lääniin kuului yksi kylä ja yksi kaupunki. Lääni harjoitti pääelinkeinonaan maataloutta, jonka vuoksi se tarjoasikin paljon työpaikkoja aloitteleville pelaajille. Kaikki Virtainmaan rakennukset oli rakennettu uniikilla, yhtenäisellä rakennustyylillä.

Virtainmaan lääni lakkautettiin 13.11.2017 ja pelaajilla oli viikko aikaa siirtää omaisuutensa pois läänistä. Nykyään lääniä ei ole olemassa ja Tähkävirran kaupungin tilalla on rauniot.

Kuura

Pääartikkeli: Kuura

Jäätäviin lumimaisemiin perustettu Kuura, joka on aiemmin tunnettu myös nimillä Jäämaa, Pohjola, Routa ja Halla, on Aurinkomaan pohjoisin lääni. Kuura tunnetaan kaivostoiminnastaan, mutta lääni työllistää myös paljon puunhakkaajia. Kuuran maisemat ja ylipäätänsä tyyli jolla Kuuraa rakennetaan ovat lumoavia. Kuuran lääni on rauhanomainen ja täynnä auttavaisia- ja mukavia ihmisiä. Kulkutaudit eivät tartu helposti Kuurassa.

Piraattilahti

Tähän jotain xd

Konnanhovin rangaistuslaitos - Vankilasaari

Pääartikkeli: Konnanhovin vankilasaari

Konnanhovi on Roihun lähellä sijaitseva saari, jossa toimii Aurinkomaan rangaistuslaitos Konnanhovin vankila.